Je bent niet ingelogd.

• |

#1 02-May-2010 15:09:15

warp
Administrator

"Verberg" je emailadres

Spamrobots struinen het internet af naar emailadresssen, waarbij alle webpagina's gescand worden op "mailto" opdrachten danwel op complete "ik@benhier.nu" vermeldingen.

Maar daar kunnen we een stokje voor steken door de stokoude maar immer actulele ASCII codes te gebruiken om een adres weer te geven. klik op het adres om mij een email bericht te sturen en kijk en huiver:

In de forumberichten wordt de ascii codes niet geconverteerd, echter wanneer de code in een HTML of PHP bestand wordt opgenomen vindt er wel conversie naar het alphabet plaats.

mijn email adres in ascii-html code :

De complete code :

"info@kalfcompu
tertechniek.nl"

De ASCII codes staan elk voor een letter in het alphabet, zo vertegenwoordigd "#105" de 'i'  van 'info' en #064 is het benogigde apestaartje '@'
Voor een HTML code dient de ASCII voorafgegaan te worden door een ampersand: "&"

Het lijkt ingewikkeld en moeizaam, maar het uitzoeken van de benodigde codes is een eenmalige actie omdat je gevonden tekenreeks in een textbestand in een map op de computer opgeslagen kan worden om later te hergebruiken.

In antwoord op dit bericht staat een voorbeeld weergave / picture van  ASCII codes.
(Ter verduidelijking : ANSI codes zijn ASCII codes met een andere dan wit of zwart 'gekleurde' weergave mogelijkheid.)

Voor een volledige codelijst: http://www.ascii-code.com/

#2 02-May-2010 15:46:12

warp
Administrator

"Verberg" je emailadres

Ascii tabel voorbeeld:

PunBB bbcode picture

Google voor de volledige tabel.

Bulletin Board voettekst